نامه وارده به یزدفردا :مشکلات مردمی

 

سیمرغ و شهرک رزمندگان دفاع مقدس

روزگاری پس از عملیاتهای کربلای چهار و پنج با هزار یا علی مدد و مصوبه مجلس از رزمندگان این عملیاتها که براستی همه از جان مایه گذاشته بودند با گرفتن مبالغی از چهل هزارتومان گرفته تا هفتاد هزار تومان برای واگذاری زمین ثبت نام نمودند و بچه های جنگ هر کدام در حد توان خود مبالغی را به حساب زمین شهری ان زمان واریز نموده و سرگرم مبارزه خود بودند و جنگ تمام شد .

و بچه های جنگ بهت زده از اتمام جنگ و غافلگیر از پیام تاریخی امام و متاسف از اینکه پس از هشت سال مبارزه وشرکت در جهاد باید بمانند و رفقایشان به درجه بالاتری صعودنمایند >متاسف از اينکه نتوانسته بودند پیروزی کامل را به مردم  و رهبرشان هدیه نمایندو..... به هر صورت گذشت .

زمانی بزرگان کرسی نشین و مدیران مادرزاد شهر تصمیم گرفتند تا مسئله زمین رزمندگان را با زمینهای شاهدیه حل نمایند که با پیگیری و مقاومت رزمندگان مجبور شدند ما را هم به شهر راه دهند البته با کلی درگیری که در این مقال نمی گنجد و دویست هکتاری پشت سیلو را به حریم شهر اضافه نموده و با واگذاری تعدادی زمین به ثبت نام کنندگان ونگهداشتن حداقل 50 درصد از زمینهای شهرک  برای فروش بعد از ترقی نمودن زمینها رزمندگان را در این محل مستقر نمودند و اگر توجه نموده باشید الان 17 سال از واگذاری این شهر می گذرد ولی هنوز مشکلات خدماتی به قوت خود باقی است که به مواردی از ان اشاره می نمائیم .

1-برخلاف صحبتهای اولیه زمینهای مرغوب این شهرک راجا گذاشتند و حالا پس از 17سال سختی کشیدن مردم و شکل گیری شهرک با ساختن آپارتمانهای بلند مرتبه توسط گروههای مختلف و فروش با قیمتهای نجومی همه این شهرک را در بین این آپارتمانها محصور می کنند .

2-پس از گذشت 17 سال تنها یک مدرسه در این شهرک با مشارکت خیرمدرسه ساز ساخته شده است و یک مدرسه دیگر سه سال است که در حال ساخت است و به نظر می رسد که بعد از بزرگ شدن تمامی فرزندان ساکنین این شهرک مدارسی هم ساخته شود که شاید بدرد آپارتمان نشینان بخورد .

3-وجود شرکت سیمرغ و شرکتهای دیگر در مقابل این شهر و در مسیر باد و عدم انتقال آنها واقعا همه در داخل ساختمانها محصور نموده اند و در تابستان از کولر هم نمی شود استفاده نمود  و از بوی بد نمی توان به راحتی زندگی كرد .

4-با عنایت به اینکه اکثر ساکنین این شهرک از بازماندگان جنگ بوده و از ناراحتی های اعصاب و شیمیائی رنج می برند ایا شکنجه نمودن انها از طرق مختلف برازنده نظام می باشد .

5- در احداث میدان امام علی (ع) اصلا توجه ای به حضور این شهرک نشده و این ميدان شهرک را در حالت بن بست کامل فرو خواهد برد و به جای آن ، با احداث بلوار آیت الله خامنه ای از میان باغات قاسم آباد به نوعی در محدود نمودن این شهرک شریک شده اند .

6-جالب است که بدانید این شهرک به گونه ای طراحی شده که هیچگونه امکانات رفاهی از قبیل درمانگاه -کلانتری-آتش نشانی-یا مکان ورزشی  در آن تا بحال ایجاد نشده است .

7-جالبتر اینکه در این شهرک و طراحی آن فضاهائی برای ایجاد فضای سبز در نظر گرفته شده است که تنها یک مورد با عنایت مهندس شایق و شورای دوم تبدیل به پارک شده و بقیه خاکی رها شده که خود باعث آلودگی محیط است و سازمان فضای سبز شهر یزد هم که به نظر می رسد بیشتر از سبز نگهداشتن جلو استانداری یزد و اطراف منازل مسئولین دولتی و شورايي (میدان نعل اسبی را ببینید تا باور نمائید )نباشد

در پایان با توجه به حضور سردار فلاح زاده در پست استانداری یزد امید داریم که با توجه ویژه به بازماندگان هشت سال دفاع مقدس خدمت بی منت را هدیه نمایند

یزدفردا

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا